Rumpan som säljer

Den amerikanska upplagebyrån Audit Bureau of Circulations har sammanställt vilka tidningsomslag som sålt bäst under 2010. På första plats bland kändisarna hamnar artisten Lady Gaga, som sålt fler lösnummer än någon annan. Läs mer och se omslagen i bildspelet ovan!

Att ha Lady Gaga på omslaget är ett smart drag om man vill sälja mycket tidningar.

Att ha Lady Gaga på omslaget är ett smart drag om man vill sälja mycket tidningar.

Bland de bäst säljande tidningsnumren 2010 finns bland annat TIME och ett Rolling Stone-omslag där Gaga visar rumpan.

Bland de bäst säljande tidningsnumren 2010 finns bland annat TIME och ett Rolling Stone-omslag där Gaga visar rumpan.

Även Vanity Fair och ELLE hade bästsäljande Gagaomslag.

Även Vanity Fair och ELLE hade bästsäljande Gagaomslag.

Lady Gaga väcker uppmärksamhet, inte minst för sina mycket blottande outfits.

Lady Gaga väcker uppmärksamhet, inte minst för sina mycket blottande outfits.

Framför allt är det ofta Lady Gagas bakdel som är i fokus.

Framför allt är det ofta Lady Gagas bakdel som är i fokus.

Hennes scenlooker är minst sagt iögonfallande.

Hennes scenlooker är minst sagt iögonfallande.

Stjärnan, som jojobantar för att hålla sig i form enligt en tidigare manager, visar gärna upp sig extremt lättklädd.

Stjärnan, som jojobantar för att hålla sig i form enligt en tidigare manager, visar gärna upp sig extremt lättklädd.

En av årets mest omtalade outfits var Lady Gagas köttklänning.

En av årets mest omtalade outfits var Lady Gagas köttklänning.

Även  hår och makeup tenderar att dra uppmärksamheten till sig. Här är hon i mörklila läppar, svarta naglar och ljusblond peruk.

Även hår och makeup tenderar att dra uppmärksamheten till sig. Här är hon i mörklila läppar, svarta naglar och ljusblond peruk.

Förutom Lady Gaga var Rihanna och Angelina Jolie populära omslagsflickor 2010.

Förutom Lady Gaga var Rihanna och Angelina Jolie populära omslagsflickor 2010.

redaktion@improveme.se

2011-01-05 14:31:00

Publicerad: 5 januari 2011

Cruise-effekten: Så vill män va

Nya Mission: Impossible – Rouge Nation inspirerar unga i sitt yrkesval menar chefredaktör, Ricki Petrini