Smink av Vera Wang

improveme.se

Hon gör inte bara fantastiska klänningar – nu lanserar hon även smink. Vera Wang släpper nu ett eget makeup-sortiment.

Vera Wang, mest känd för sina populära kläder, har bestämt sig för att vidga vyerna lite. Designern tänker släppa en rad skönhetsprodukter tillsammans med en affärskedja.

Wang samarbetar med ”Kohl”-affärerna för att släppa märket ”Simply Vera”. Dessa produkter kommer dock inte att ligga i de högre prisklasserna, som hennes populära klänningar gör, utan ska säljas till ett överkomligt pris.

Det var förra året berättade Vera att hon skulle utöka sin kollektion under 2012 med smink- hudvårds- och badprodukter.

– Som en del av mitt fantastiska samarbete med Kohls, kommer jag nu att kunna erbjuda alla kvinnor i Amerika min eget personliga styre över hudvård och make up, har hon sagt.

Vad är då ”överkomligt”? Enligt Vera kommer sortimentet att innehålla grundfärger, ögonskuggor, återfuktningskrämer och läppstift -inget över 39,50 dollar (cirka 260 kronor).

– Det är ett lätt, enkelt, modernt och ledigt närmande till skönhet och kreativitet. Precis som mode så ändras smink hela tiden. Jag älskar att artisteriet av makeup kan betona, framhäva eller skapa ett humör för varje tillfälle eller dag.

Vera Wang har desginat bröllopsklänningar till bland annat Mariah Carey, Victoria Beckham och Kim Kardashian.

Vera Wang har desginat bröllopsklänningar till bland annat Mariah Carey, Victoria Beckham och Kim Kardashian.

Här syns en modell med Wangs skapelse på modeveckan i New York 2012.

Här syns en modell med Wangs skapelse på modeveckan i New York 2012.

Gossip Girl-aktrisen Leighton Meester med Vera (som även har gästspelat i ett avsnitt).

Gossip Girl-aktrisen Leighton Meester med Vera (som även har gästspelat i ett avsnitt).

Skönhetsprodukterna i

Skönhetsprodukterna i ”Simply Vera” kommer innehålla bland annat hudlotions och ögonskuggor.

kevin.krooks@improveme.se

2012-04-13 09:39:00

Publicerad: 13 april 2012

Cruise-effekten: Så vill män va

Nya Mission: Impossible – Rouge Nation inspirerar unga i sitt yrkesval menar chefredaktör, Ricki Petrini