Monroe för Max Factor

improveme.se

Max Factor firar 80 år och nu hyllar de sin viktigaste kund genom tiderna – ingen mindre än superstjärnan Marilyn Monroe.

Trots att hon avled 1962, endast 36 år gammal, är Hollywoods favoritblondin fortfarande eftertraktad. I ett pressmeddelande gick Max Factor ut med att Marilyn Monroe blir det nya ansiktet för make up-märket under 2015. Som den globala ambassadören för varumärket kommer hon att ha huvudrollen i reklamkampanjerna under året. Tanken är att reklamen ska lyfta fram den roll som makeupen spelade i Monroes förvandling från den mer vardagliga Norma Jeane Mortenson till en av västvärldens mest bestående sexsymboler.

Den glamorösa skådespelerskan var kund på Max Factors skönhetssalong i Hollywood Boulevard på 40-talet. Där skedde förvandlingen som kom att göra henne till en skönhetsikon över hela världen. Tidigare har skådespelerskan Gwyneth Paltrow stylats om till en modern tolkning av Marilyn Monroe under firandet av varumärkets Hollywoodarv.

-Marilyn gjorde röda läppar, silkeslen hud och dramatisk eyeliner till populära skönhetstrender under 40-talet, en look som fortsätter att dominera skönhets- och modebranschen även idag, säger Pat McGrath, makeupartist för Max Factor.

Som flitigt anlitad makeupartist bland dagens stora modehus har Pat bra koll på skönhetsbranschens trender och ikoner. Hon menar att Marilyns look är lika het än idag.
-Det är den ultimata looken som definierar glamour -inget annat kan jämföras med det, avslutar hon.

Bildspel: Monroe för Max Factor

Bildspel: Monroe för Max Factor

[email protected]

2015-01-12 15:20:00

Publicerad: 12 januari 2015

Arbetar du med en psykopat?

Här är varningstecknen som gör att du måste se upp