Lyxigt samarbete glädjer skönhetsälskarna

För alla skönhetsälskande Glossybox-fans kommer oktober månads box förmodligen som en tidig julklapp. Företaget har nämligen inlett ett samarbete med lyxiga SENSAI (tidigare Kanebo).

Tillsammans släpper de en exklusiv limited edition-box med lyxprover på en rad av SENSAIs populära klassiker, men också flera nylanserade produkter vilket är sällsynt för det japanska märket.

– Det är riktigt spännande att få samarbeta med ett så klassiskt och välrenommerat varumärke med en sådan intressant historia och tradition som SENSAI. Vårt mål är att alltid ligga i framkant och kunna erbjuda våra kunder och prenumeranter det bästa inom skönhet, säger Victoria Senkpiel, Beauty Director GLOSSYBOX.

SENSAI_Cellular_Performance_Extra_Intensive_Mask-1024x652

Den limiterade boxen lanseras i slutet av oktober och innehåller sex speciellt utvalda produkter från SENSAIs klassiska sortiment såväl som flera lanseringar från i år, däribland Extra Intensive Mask.

Produkterna speglar SENSAIs koncept Saho och filosofi. Saho är inspirerat av den traditionella japanska teceremonin där allt har sin tid och plats.

Man utför sin hudvårdsritual i tre steg, som upprepas varje dag för bästa resultat. Filosofin är att alla människor bär på en skönhet som är helt unik för varje person. Det är något vi verkligen kan skriva under på.

 

 

Louise Flinck
Publicerad: 15 september 2015

Arbetar du med en psykopat?

Här är varningstecknen som gör att du måste se upp