improveme.se inleder ett stort samarbete med KICKS, Nordens största kosmetikkedja.
– Improveme.se är en perfekt plattform för oss när det gäller att nå den skönhetsintresserade målgruppen på nätet, säger Nanna Hedlund, marknadschef på KICKS.
Kosmetikedjan KICKS och skönhetssajten improveme.se inleder ett samarbete mot den oauktoriserade näthandeln. Nu ska konsumenterna få kunskap om hur de kan handla säkra och äkta skönhetsprodukter på nätet.
Dessutom kan man lätt genom olika exponeringar på improveme.se nå KICKS nya webbutik.
Den 25 augusti 2010 lanserade KICKS, som första auktoriserade återförsäljare av ett stort antal varumärken, sin butik på nätet i Sverige. Samtidigt inleder de ett samarbete med improveme.se -Nordens största skönhetssajt.
-Improveme.se är en perfekt plattform för oss när det gäller att nå den skönhetsintresserade målgruppen på nätet. Tillsammans med improvme.se kan vi också lyfta fram alla fördelarna som finns med att välja en auktoriserad återförsäljare, säger Nanna Hedlund, marknadschef på KICKS.
-Kicks har ett brett sortiment och är ledande inom sin genre. För oss är det viktigt att våra besökare får rätt information, så de kan handla sina skönhetsprodukter av en seriös aktör, säger Daniel Nyhlén, chefredaktör på improveme.se.
EU:s konkurrenslagstiftning ger lyxmärken som Lancôme, Biotherm, YSL, Clinique och Dior rätt att skriva selektiva avtal med sina återförsäljare, även inom näthandeln.
På nätet finns däremot en rad oauktoriserade nätbutiker som bedriver sin handel utanför EU:s regelverk. Med det följer problem som osäkerhet kring produktens härkomst, utgånget sortiment, konkurslager eller till och med stöldgods.
Improveme.se kommer regelbundet lotsa sina besökare så att de gör säkra och medvetna val när de konsumerar på nätet. Samtidigt kommer KICKS bland annat att exponera sina topplistor, nyheter och exklusiva lanseringar på sajten.
2010-09-01 12:01:00