Nu ger sig Madonna in i skönhetsbranschen.
Snart släpps hennes egen kollektion på Macy´s i New York.
Och för idéerna står hennes egen dotter Lourdes.
Det är Madonnas eget designmärke Material Girl som nu tar steget och släpper kosmetikprodukter.
Bland produkterna som släpps märks nagelputs, lipgloss, kroppssprejer och hudkrämer. Redan nästa månad kommer konsumenterna att kunna köpa Madonnas egen kollektion. I september lanseras sedan ögonskugga.
Madonnas dotter Lourdes har redan gjort designen på flera plagg och hon har nu även hjälpt mamma att ta fram de nya produkterna.
-Det var så kul att plocka fram dofterna till krämerna och lipglosset. Alla har roliga namn som “Wicked Watermelon“, “Flirty Fruit“, “Midnight Magnolia“ och “Sinful Sugar“. Jag valde dofter som jag älskar, säger Lourdes till WWD.com.
Branschen har bara gott att säga om Madonnas dotter och hennes idéer:
-Lola är bara 14 år, men hon lever i New York och har en världsberömd mamma. Så hon har ett väldigt sofistikerat öga, säger Lanie List på Iconix Brand Group som arbetar med marknadsföringen av Material Girl.
Hon fortsätter:
-Madonna kommer också med kreativa idéer. Det är ett samarbete mellan mamma och dotter. Men i slutändan är det Madonna som bestämmer. Hon är varumärkesexperten.
2011-07-18 11:41:00