Gwyneth Paltrow har många järn i elden. Nu är hon också Max Factors nya ansikte utåt. Filmstjärnan och mamman ska fungera som sminkjättens inspiration till glamour.
Hon frontade Lindex i våras, är aktuell som modell för Hugo Boss nya parfym och utsågs nyligen till världens bäst klädda kvinna.
Nu är den naturliga skönheten dessutom ansikte utåt för Max Factors nya kampanj The Glamour Statement.
-Vi har inspirerats av hennes liv och de olika rollerna som hon spelar -modell, skådespelerska, mor och sångerska -och hennes skiftande uttryck för glamour, säger Pat McGrath, creative director för sminkmärket.
Sju olika looker har tagits fram till kampanjen. Max Factors svenska makeup-artist Tomas Lenneryd har varit med i arbetet.
-Det känns grymt att vara en del av projektet och särskilt med Gwyneth som central inspiration. Att skapa looker som jag föreställer mig kommer fungera för henne och hennes liv och massor av andra kvinnor, säger han under Max Factors presslunch i Stockholm.
Den första looken i kampanjen, som drar igång i november, heter Electric, och fokuserar på sotade ögon och persikofärgade kinder och läppar.
2012-10-01 14:15:00