Här är vinnarna på Kosmetikgalan

improveme.se

Improveme.se höll tillsammans med tidningen Kosmetik en skönhetsgala på Café Opera i Stockholm under torsdagskvällen. Där utseddes bland annat årets skönhetsbloggare och årets skönhetskedja. Spana in alla vinnare plus motiveringar i bildgalleriet!

Det här är första gången som galan anordnades och en rad branschfolk, skönhetsintresserade kändisar och Improveme.se-bloggare lockades till Café Opera för att mingla och se när årets skönhetsvinnare korades.

Totalt delades tolv priser ut. Juryn bestod av en stor skara branschmänniskor -bland andra Kosmetiks chefredaktör Jessica Kempe, makeupartisten Jenny Guerrero och improveme.se:s vd och chefredaktör Daniel Nyhlén.

Årets skönhetsbloggare: Annica Forsgren.

Årets skönhetsbloggare: Annica Forsgren. ”Människor, produkter och betraktelser. Det är tre viktiga beståndsdelar i bloggen som verkligen tar skönhet på allvar. Den här bloggaren vet vad hon skriver om. Med stil, finess och kärlek bevakar hon skönhetsvärlden ur alla aspekter. Nu förpackas den unika kunskapen dessutom i en ny och snygg bloggdesign som vi bara kan göra tummen upp för.”

Årets ekologiska sortiment: Hälsa för Alla PUB.

Årets ekologiska sortiment: Hälsa för Alla PUB. ”Vinnaren har ett spännande utbud av makeup och hudvårdsprodukter inom såväl lyx- som budgetsegmentet. Konceptet stärks av kunnig personal samt möjlighet till salongsbehandlingar och personlig rådgivning. Det ekologiska tänket genomsyrar årets vinnare.”

Årets manliga sortiment: NK Manlig Depå.

Årets manliga sortiment: NK Manlig Depå. ”Med ett utomordentligt sinne för vad en man behöver och vill ha, med en alltid lika spännande blandning av exklusivitet och bredd, nu med än mer inbjudande skyltning och lokal.”

Årets e-handel: Skincity. ”Årets vinnare har fått mycket positiv respons av både bransch och kunder för sitt nätbutikskoncept. Speciellt har den rådgivande funktionen fått mycket beröm, vilket visar att en nätbutik som hittar balans mellan kundservice och produktutbud får lojala kunder. Resultatet är ett bolag med både snabb och lönsam ekonomisk utveckling, med andra ord en av branschens yngsta och starkast lysande stjärnor.”

Årets e-handel: Skincity. ”Årets vinnare har fått mycket positiv respons av både bransch och kunder för sitt nätbutikskoncept. Speciellt har den rådgivande funktionen fått mycket beröm, vilket visar att en nätbutik som hittar balans mellan kundservice och produktutbud får lojala kunder. Resultatet är ett bolag med både snabb och lönsam ekonomisk utveckling, med andra ord en av branschens yngsta och starkast lysande stjärnor.”

Årets hudterapeut: Jaana Svantesson, salong Form Hud & Spa, Halmstad. ”Vinnaren representerar den moderna hudterapeuten som kombinerar tradition med nytänkande. Hon har med spetskompetens och målmedvetenhet skapat ett framgångsrikt företag med hög servicekänsla, brett produktsortiment och ett omfattande behandlingsutbud där även de små detaljerna för kundens trivsel finns med.”

Årets hudterapeut: Jaana Svantesson, salong Form Hud & Spa, Halmstad. ”Vinnaren representerar den moderna hudterapeuten som kombinerar tradition med nytänkande. Hon har med spetskompetens och målmedvetenhet skapat ett framgångsrikt företag med hög servicekänsla, brett produktsortiment och ett omfattande behandlingsutbud där även de små detaljerna för kundens trivsel finns med.”

Årets hudvårdssalong: UNNI. ”Sedan starten för sju år sedan har salongen satsat på behandlingar och personal i världsklass och expanderat från en till tre salonger. Personligt bemötande, inspirerande kundaktiviteter och hög service gör salongen till ett självklart val för alla som vill ha ett skönare och vackrare liv. Med visionen ”Vi finns för att göra ditt liv lite skönare” har vinnaren träffat mitt i prick.”

Årets hudvårdssalong: UNNI. ”Sedan starten för sju år sedan har salongen satsat på behandlingar och personal i världsklass och expanderat från en till tre salonger. Personligt bemötande, inspirerande kundaktiviteter och hög service gör salongen till ett självklart val för alla som vill ha ett skönare och vackrare liv. Med visionen ”Vi finns för att göra ditt liv lite skönare” har vinnaren träffat mitt i prick.”

Årets hårteam: Junkstyle. ”Det vinnande hårteamet har målmedvetet tillsammans kämpat för att bygga sin blomstrande verksamhet. För detta unga kreativa frisörteam står vänskapen i centrum. De har kul ihop på jobbet och de har en unik drivkraft, talang och kämparglöd.”

Årets hårteam: Junkstyle. ”Det vinnande hårteamet har målmedvetet tillsammans kämpat för att bygga sin blomstrande verksamhet. För detta unga kreativa frisörteam står vänskapen i centrum. De har kul ihop på jobbet och de har en unik drivkraft, talang och kämparglöd.”

Årets makeupartist: Molina Shahin. ”Vinnaren har gedigen erfarenhet inom sitt yrke. Tack vare kombinationen av produktkunskap, teknisk skicklighet och kreativitet skapar hon sagolika makeuper. Personen är färgstark, engagerad och ständigt ett gott föredöme för sina kollegor. Årets vinnare besitter passion och stolthet för sitt yrke.”

Årets makeupartist: Molina Shahin. ”Vinnaren har gedigen erfarenhet inom sitt yrke. Tack vare kombinationen av produktkunskap, teknisk skicklighet och kreativitet skapar hon sagolika makeuper. Personen är färgstark, engagerad och ständigt ett gott föredöme för sina kollegor. Årets vinnare besitter passion och stolthet för sitt yrke.”

Årets doftavdelning: NK Doftsalong Stockholm. ”Vinnaren har ett imponerande sortiment med såväl välkända doftklassiker och exklusiva internationella märken som nya spännande uppstickare. Avdelningen erbjuder även ett unikt koncept med personliga doftkonsultationer och kunderna möts alltid av trevlig och kunnig personal, som med sitt unika doftkunnande och passionerade doftintresse bidrar till både mer doftkunniga och doftintresserade konsumenter.”

Årets doftavdelning: NK Doftsalong Stockholm. ”Vinnaren har ett imponerande sortiment med såväl välkända doftklassiker och exklusiva internationella märken som nya spännande uppstickare. Avdelningen erbjuder även ett unikt koncept med personliga doftkonsultationer och kunderna möts alltid av trevlig och kunnig personal, som med sitt unika doftkunnande och passionerade doftintresse bidrar till både mer doftkunniga och doftintresserade konsumenter.”

Årets skönhetskedja: Make Up Store. ”Med en fascinerande palett av färg och form lägger vinnaren sitt trollbindande flor över stora delar av världen. De välkomnar både kund och marknad med mångfacetterad bredd. De skapar oändliga möjligheter och variationer i sitt kunnande med en aldrig sinande inspiration.”

Årets skönhetskedja: Make Up Store. ”Med en fascinerande palett av färg och form lägger vinnaren sitt trollbindande flor över stora delar av världen. De välkomnar både kund och marknad med mångfacetterad bredd. De skapar oändliga möjligheter och variationer i sitt kunnande med en aldrig sinande inspiration.”

Årets skönhetssäljare: Linda Landenberg, NK Doftsalong, Stockholm. ”Vinnaren har en fantastisk förmåga att se varje kunds speciella behov. Utifrån sin passion för dofter och starka servicekänsla och sitt unika kunnande inom området lotsar hon kunden rätt i doftdjungeln.”

Årets skönhetssäljare: Linda Landenberg, NK Doftsalong, Stockholm. ”Vinnaren har en fantastisk förmåga att se varje kunds speciella behov. Utifrån sin passion för dofter och starka servicekänsla och sitt unika kunnande inom området lotsar hon kunden rätt i doftdjungeln.”

Årets Produkt: Mimmi Cerderstrand, Bliss. Priset som Improveme.se:s läsare har röstat fram.

Årets Produkt: Mimmi Cerderstrand, Bliss. Priset som Improveme.se:s läsare har röstat fram.

Josefin Crafoord stod på scenen och intervjuade alla vinnarna.

Josefin Crafoord stod på scenen och intervjuade alla vinnarna.

[email protected]

2012-11-23 11:19:00

Publicerad: 23 november 2012

13 skönhetstrick alla borde känna till

Här är tipsen som plockar fram ditt snyggaste jag