Sminkmärket Sheer Cover har värvat Jessica Andersson som ansikte utåt. Sångerskan berättar själv att hon använt deras mineralprodukter i flera år. Sheer Cover känns lätt och min hud andas, säger hon.
Samarbetet inleds nu i vår och innebär att Jessica, som är aktuell med en ny skiva september, kommer synas i Sheer Covers reklamfilm och fronta övriga marknadsaktiviteter.
-Få svenska sångerskor är så talangfulla och vi tror att Jessica med sin naturliga skönhet och starka drivkraft är en bra representant för vårt varumärke, säger Karolina Dahl, Brand Manager för sminkmärket.
Sheer Cover lanserades 2003 och var då tänkt som ett alternativ underlagskräm och puder för människor med hudproblem då mineralsminket är vårdande. Men i dag efterfrågas produkten även av konsumenter utan hudproblem.
Jessica berättar att hon använt produkten i flera tv-produktioner.
-Jag känner mig trygg med dem och kan lägga energin på det jag brinner för mest, framträdandet, säger hon.
2013-04-19 06:31:00