”Na na na na naa, she’s got the look!” Hur många gånger har vi inte sjungit med i denna klassiska popprefräng? ”The Look” från 1988, var Roxettes första USA-etta och nådde förstaplatsen i ett trettiotal länder över hela världen.
Nu är det dags att tralla med i Per Gessles och Marie Fredrikssons hit igen. Den här gången kommer låten att vara en del i ett samarbete med Kappahl som kommer att lansera flera kampanjer under just ”Look-temat”.
– Mode idag hänger nära ihop med attityden i musiken. Det lämnar utrymme för personlig tolkning och handlar om din stil och din personlighet, din look. Vårt budskap förstärks ytterligare av det unika samarbetet med Roxette och en av vår tids mest stilbildande låtar, något vi är oerhört glada över, säger KappAhls marknadsdirektör Joakim Holmstrand.
”The Look” inkluderar totalt fem kampanjer som kommer att släppas successivt under hösten 2015.
Kampanjerna har olika inriktningar och går under namnen ”The Chic Denim Look”, ”The Always Black Look”, ”The Must-have Look”, ”The Wellbeing Look” och ”The Hot Look”.
Den första kollektionen i kampanjen, ”The Chic Denim Look”, lanseras i butik den 24 augusti.