Polo Ralph Laurens klädkollektion Big Pony har snabbt fått genomslag på den svenska marknaden. Kollektionen har hämtat inspiration från de professionella polospelarnas tröjor där symboler, färger och nummer syns tydligt. Nu kompletteras linjen med fyra spännande herrdofter.
Målgruppen är män mellan 18-30 år, en ålder där förändring och stil är något som värderas högt. Dagens unga män kan oftast inte identifiera sig med en doft, därför har Polo valt att göra fyra parfymer som representerar unga mäns huvudsakliga passioner; sport, förförelse, äventyr och stil.
#1: Den sportiga doften. Detta är Big Ponys mest uppfriskande doft där huvudingredienserna utgörs av lime och grapefrukt. Doften är uppiggande och energigivande, med noter som ger mental styrka och energi. Flaskan är blå och har en grön häst avtecknad på ena sidan och en gulmarkerad etta på den andra.
#2: Den förföriska doften. Förförelse kan möjligtvis inte kallas för en sport, men väl en lek med tuffa utmaningar. Med blandningen av mörk choklad och mysk har Polo framställt en sensuell doft som är svår att motstå. Flaskan är röd, logotypen gul och numret på den motsatta sidan grönt.
#3: Den äventyrliga doften. En spännande doft av mint och ingefära som triggar igång lusten till att söka en adrenalinrush. Doften vänder till sig till de som längtar efter äventyr och extremsport. Den gröna flaskan är markerad med en blå trea och på motsatt sida syns en orange häst.
#4: Den stilfulla doften. En eggande doft som kombinerar mandarinessens och kyaraträ. Doften har en tydlig karaktär och representerar lusten till att vara uttrycksfull och vikten av individualitet. Flaskan är orange och markerad med en blå häst och en röd fyra.
För att ge alla dofterna unika och distinkta karaktärer har varje doft baserats på endast två huvudnoter.
Big Pony EdT 40 ml kostar cirka 365 kronor och 75 ml kostar cirka 485 kronor. I butik vecka 32.
2010-07-05 08:18:00