Stämmer chokladfabrik

Supermodellen Naomi Campbell anser sig kränkt av chokladföretaget Cadbury.

Naomi Campbell är känd för sitt hetsiga humör.

Så när supermodellen fick veta att chokladföretaget Cadbury hånar henne i en ny reklamkampanj lät den ilskna reaktionen inte vänta på sig. Nu planerar hon att stämma företaget.

Läs mer i bildspelet ovan!

Naomi Campbell är inte glad.

Naomi Campbell är inte glad.

Anledningen är att hon känner sig kränkt av chokladföretaget Cadbury.

Anledningen är att hon känner sig kränkt av chokladföretaget Cadbury.

I företagets senaste reklamkampanj syns en bild på en av deras chokladkakor, tillsammans med texten

I företagets senaste reklamkampanj syns en bild på en av deras chokladkakor, tillsammans med texten ”Move over Naomi, there's a new diva in town.”

Reklambyrån Fallon London menar att Cadburys reklamslogan bara syftar på Naomis divarykte och det faktum att chokladen är lyxig och

Reklambyrån Fallon London menar att Cadburys reklamslogan bara syftar på Naomis divarykte och det faktum att chokladen är lyxig och ”bortskämd”.

Men Naomi menar att det handlar om något helt annat.

Men Naomi menar att det handlar om något helt annat.

Hon menar att det är på grund av hennes mörka hudfärg som reklambyrån dragit parallellen.

Hon menar att det är på grund av hennes mörka hudfärg som reklambyrån dragit parallellen.

”Jag är chockad”, säger hon i ett uttalande.

”Det är upprörande att bli beskriven som choklad, inte bara för mig utan för alla svarta kvinnor”, menar Naomi. ”Det är förolämpande och sårande.”

Nu planerar hon att stämma Cadbury.

Nu planerar hon att stämma Cadbury.

Enligt Cadbury var reklamen inte menad att vara rasistisk.

Enligt Cadbury var reklamen inte menad att vara rasistisk. ”Det var verkligen inte vår avsikt att orsaka någon skada”, säger de, enligt New York Post.

[email protected]

2011-06-01 14:30:00

Publicerad: 1 juni 2011

Arbetar du med en psykopat?

Här är varningstecknen som gör att du måste se upp