”Stripptennis” skulle kunna vara namnet på en tonårslek på hemmafesten. Men i dagarna var det inget mindre än namnet på ett av Manhattans mest lättklädda event i Bryant Park.
Trenden är tillbaka och plötsligt är det inne att strippa för modehusen igen. Stjärnor, som redan har allt – karriär, talang, pengarna och utseendet, vinner inte bara kamerornas blixtar utan adonis-status i de åtråvärda underklädeskampanjerna.
Tommy Hilfiger är det senaste modehuset i raden som i dagarna presenterar sin nya ambassadör, tennisstjärnan Rafael Nadal, och det firade man stort med en lekfull tennisturnering. Reglerna var enkla; varje gång motståndarlaget vann en poäng fick det förlorade laget klä av sig ett plagg. Kvar på kroppen var till slut bara varumärkets nya underklädeskollektion.
Bland de kända deltagarna var syntes toppmodellerna Chanel Iman (till vänster i toppbild), Constance Jablonski (till höger i toppbild, samt bild ovan) och Noah Mills (bild nedan). Tennislegenden Rafael själv var också givetvis på plats.
Inför fulla läktare spelade de en minst sagt annorlunda tennisturnering som fick markera startskottet för Tommy Hilfigers nya underklädeslinje och samarbetet med Rafael Nadal.
Kanske är det här det amerikanska modehusets stora comeback som en tongivande underklädes-spelare på den manliga modehimlen. Senast var det ju Calvin Klein som skyltade med en hunkig Justin Bieber och många innan dess har ju flexat på världens många billboards.
Ni minns väl Fredrik Ljungberg, David Beckham och Mark Wahlberg bara för att nämna några? Sportstjärnornas mest åtråvärda extraknäck ser nu en ny storhetstid.
Redaktionen kan inte annat än välkomna årets heta ”Tommy Boy” som redan på tennisbanan bevisat att han är en opinionsbildare. Vi tippar att hans stjärnstatus bara höjs i och med denna nya kampanj.