Träningsmotivation till soffpotatisen

improveme.se

Nytt år och nya löften om träning? Glöm det, du har ingen tid att förlora. Vi hjälper dig att hitta motivationen för att tjuvstarta med träningen redan idag.

Det är julbord, godisätande och festligheter som kanske firas med alkohol. Men det är först efter nyår de flesta av oss inser att det är dags att ta tag i träningen. Anläggningarna blir överfulla av folk som blivit hurtiga över natten och där står man och trängs. Upplevelsen blir inte lika trevlig som man tänkt sig. Men det finns egentligen ingen anledning till att vänta in det nya året med att komma i form. Vi har tipsen för att få dig motiverad att lämna soffan redan idag.

1. Välj en träningstyp som du tycker är rolig. Inte alla uppskattar att lyfta vikter på gymmet. Gillar du dans eller att springa utomhus, så överväg det. All träning är bra och den bästa träningen är faktist den som blir av.

2. Träna med en kompis, familjemedlem eller en personlig tränare. Det är svårare att skippa träningen om ni är flera som har planerat det.

3. Efter nyår är det alltid fullt på gymmen. Vill du verkligen vara en av dom som trängs i ett svettigt gym? Börja redan idag så ligger du före, både tränings- och rutinmässigt.

4. Köp träningskläder du känner dig snygg i som tidig julklapp till dig själv. Hur du känner dig gör mycket för motivationen och kommer att ge dig en boost.

5. Tänk så här, ett träningspass gör att du har råd att äta några extra kötbullar på julbordet. Så börja redan idag!

Bildspel: Träningsmotivation till soffpotatisen

Bildspel: Träningsmotivation till soffpotatisen

jessica.picallo@improveme.se

2014-12-12 14:44:00


Text:
Publicerad: 12 december, 2014