Varje vår tar tusentals svenskar på sig sina favoritpjucks när vädret tillåter. Det handlar om Converse-maffian, skoanhängarna som gjort de amerikanska tygskorna till en del av sin vardagsuniform. Nu nöjer sig varumärket inte bara med att äga våra fötter. I sommar inleder de kampen om att erövra våra ansikten.
Nu gör Converse Eyewear entré på accessoarscenen. Både för de med synfel och för den som vill skugga ögonen med ett par coola solglajjor.Kollektionen består av 28 glasögonbågar och sex solbågar. De kommer att säljas hos Specsavers med lansering i början av juni. Kollektionen består av både klassiska club master-bågar, runda Lennon-modeller och kaxiga cat eye-former.
– Converse är ett legendariskt varumärke och vi är både stolta och glada över att kunna erbjuda denna fina kollektion till våra kunder. Serien är, precis som varumärket, en perfekt kombination av stil och revolt och bågarna är i kraftfulla färger och annorlunda texturer. Converse Eyewear passar lika bra till en strikt grå kostym en måndag i ett mötesrum som till slitna jeans och t-shirt i skateboardrampen, berättar Ulrik Bengtsson, produktchef Specsavers.
Bågarna kostar 1 595 kronor inklusive enkelslipat glas.