Livsstilstidningen lanserades i juli och har sedan dess diskuterats flitigt i medierna. Gaytidningen har yta i fokus vilket märks tydligt även på redaktionen.
Jag fettsugit magen och hakan, säger chefredaktören Benjamin Falk till Dagens Media.
Dorians målgrupp är mode- och skönhetsintresserade gaykillar mellan 20-45 år. Målet är att bli stört inom herrmode på alla plan.
I kommande nummer handlar tidningen om yta.
-Vi har ett tema i varje nummer som vi försöker få en Dorian- tvist på. Vi ville göra något om plastikoperationer, men inte bara som det brukar bli, att en person gör ett ingrepp, säger Benjamin Falk till Dagens Media.
Redaktionen består av fyra personer och samtliga tog temat på allvar och lade sig under kniven för att genomgå läppförstoring, ansiktslyft, näsplastik, fettsugning och muskelskulptering. Totalt ska de göra fem ingrepp var och resultatet presenteras i de kommande utgåvorna.
-Folk har blivit väldigt nyfikna. De vill veta om det gjorde ont och hur det gick till. Och jag har svårt att tänka mig att pressen inte kommer att tycka detta är intressant, säger Benjamin Falk.
2008-11-13 13:15:00