I bar överkropp och vältrimmad torso ska han få kvinnorna att dricka mer Coca-Cola light.
Den brittiske modellen Andrew Cooper är världens just nu hetaste läskmodell.
I 30 år har Coca-Cola light vänt sig till kvinnor och toppat listorna över den mest säljande lightläsken i världen.
Nu när man firar sitt jubileum ““Sparkling Together for 30 Years“ lanserar man på nytt sin Cola-hunk som ska få de kvinnliga läskköparna att rusa till butiken.
I reklamfilmen ackompanjerad av Etta James klassiska låt “I Just Want to Make Love to You“ uppenbarar sig Andrew Cooper med en gräsklippare. När några förtjusta kvinnor på picknick kastar en läskburk åt honom blir han vild och sliter av sig tröjan. Sedan sprutar han ner sig med innehållet i burken.
Men att den nya reklamen skulle vara sexistisk tillbakavisas av Sanna Pennanen, marknaschef på Coca-Cola i Nord- och Västeuropa.
-Den nya tv-kampanjen visar kvinnligt inflytande och kamratskap och fräck humor och glimten i ögat. Vi vill belysa att kvinnors attityd gentemot
män har förändrats sedan 1990-talet genom att ge konceptet “Coca-Cola light-mannen“ en ny modern twist, säger hon till branschtidningen Resume.se.
Kolla in modellen Andrew Cooper i vårt bildspel ovan!
2013-01-28 15:50:00