Nu ska Georgio Armani erövra de amerikanska kvinnorna med sin nya doft.
I september släpps Idole dArmani.
Kvinnor är svårare än män, säger stjärndesignern.
Kvinnor är inte helt lätt att övertyga när det kommer till parfym. Giorgio Armani vet.
-Det är betydligt svårare. Kvinnor är väldigt otrogna, psykologiskt sätt. Det kanske beror på att jag är man och vet vad män gillar, säger han till WWD.com.
För att vinna marknadsandelar i parfymindustrin för tjejerna släpper Armani nu den nya doften som ska ta de svårtflörtade amerikanskorna med storm.
-De gillar en speciell sorts parfym, starkare och mer personlig. Jag brukar kalla det för hissdoft. När en kvinna stiger in i en hiss kan du känna parfymen. Det är lite för mycket
Armanis nya doft är skapad av Bruno Jovanovic som ligger bakom succér som Sloth, Liquid Karl, CKIN2U for Him, och Porshe The Essence.

Giorgio Armani med sin senaste doftskapelse som han hoppas ska slå världen med häpnad.

Giorgio Armani använder sig flitigt av kändisar i sin marknadsföring. Både David och Victoria Beckham har gjort reklamplåtningar för designstjärnan.

Posh och Giorgio har blivit nära vänner.

Med Alicia Keys på invigningen av sin butik på 5th Avenue i New York.

Begåvade skådespelaren Emile Hirsch besökte modegiganten.

Armanis hot couture kläder bärs av celebriteter och överklass världen över.

Armani i en mindra smickrande outfit på badstranden.

Det gäller att smörja in sig i solen.
2009-05-24 12:26:00