Att vara en global kändis har både mörka och ljusa sidor.
Med sin nya doft Lady Gaga Fame kommer en av världens mest kända artister att utforska båda.
<span><span>Fame är Lady Gagas första parfym och släpps globalt i slutet av augusti. Den svarta flaskan är designad av konstnären Haus Laboratories och parfymen släpps av doftföretaget Coty.
<span><span>-Lady Gaga är den senaste i raden av legendariska talanger som vi har skapat dofter med. <span><span>Absolut allt om denna lansering är innovativ, från flaskan, till doften och till damen själv. Hon är tidsandan i en flaska<span><span>, säger Bernd Beetz, VD på företaget.
Det är första gången som de släpper en svart <span><span>Eau de Parfum. Anledningen är att Lady Gaga vill anspela på den mörka sidan av berömmelse och kändisskap -priset man får betala för narcisism.
När Gaga skrev på licenskontraktet för parfymen 2010 berättade hon att parfymen skulle lukta som <a href=“../new/magazine/article/7378“ target=“_blank“ title=“Lady Gaga berättar om parfymen“>blod och sperma.</a> Senare ändrade hon sig och då skulle doften påminna om <a href=“../new/magazine/article/7975“ target=“_blank“ title=“Lady Gagas parfym“>en dyr prostituerad.</a> Det blev varken eller.
<span><span>
<span><span>Lady Gaga menar att hennes musik har båda ljusa och mörka sidor. Därför har doftskaparna försökt fånga detta i parfymen som innehåller både rökelse och något så sött som aprikos.
<span><span>-Fame är en illusion -om du verkligen vill ha den, så kan du få den, förklarar Gaga för WWD.
2012-07-13 07:16:00