Svenska lifestylemärket ger ut doft

improveme.se

Du kan bo, klä dig – och nu också dofta Lexington. Tillsammans med Romella har två nya parfymerna tagits fram. Inspirationen är hämtad från en vacker vårdag i East Hamptons.

Det är lifestylemärkets grundare och creative director, Kristina Lindhe, och Romellas doftexpert Pär Hjort som tagit fram nya doften Casual Luxury.

-Tänk dig att magnolian blommar och havets friska vindar känns i luften. Tänk dig samtidigt känslan av en nytvättad, nystruken skjorta mot kroppen eller känslan när du lägger dig i rena lakan, det är grunden till Casual Luxury, säger Kristina till improveme.se.

För att ge en känsla av havsbris består basnoten av muskatellsalvia, torrt trä och mysk. Den kvinnliga doften innehåller sedan toppnoter av mandarin, bergamott och frisk mint. Hjärtnoten är blommig och fruktig och består av persika, melon, fresia och lilja.

-Den är frisk, fräsch, livlig och ren, säger Krisitna.

Den manliga doften beskrivs som fräsch, livlig, maskulin och varm och innehåller toppnoter av grapefrukt, stjärnanis och söt färnkol. Hjärtnoten kombinerar noter från verbia och viol med kryddiga noter från svartpeppar. Basnoten består av en aning vanilj och sandelträ.

Ett deostick lanseras också för män och en bodylotion för kvinnor. 

Dofterna kommer att finnas på Åhléns från vecka 12 och senare även hos välsorterade parfymerier, nätbutiker och Lexingtons egna butiker.

Bildspel: Svenska lifestylemärket ger ut doft

Bildspel: Svenska lifestylemärket ger ut doft

[email protected]

2013-03-13 10:00:00

Publicerad: 13 mars 2013

Arbetar du med en psykopat?

Här är varningstecknen som gör att du måste se upp