Det råder Alexander Wang-yra världen över. Designern är inte bara aktuell i det nya samarbetet med H&M, han har dessutom släppt en ny parfym med Balenciaga.
Ända sedan 2012, när Alexander Wang blev creative director för modehuset Balenciaga, har han funderat på idéen om den perfekta parfymen. Nu är doften klar för lansering och finns snart i butiker världen över.
Flaskan har en stilren, modern och arkitektonisk design i sprucket, frostat glas där inspirationen till utseendet kommer från marmorgolven i Balenciagas första butik i Paris. Till kampanjen har Wang använt sig av ett tidigare känt ansikte för hans arbeten, modellen Anna Ewers.
Doften som kallas B Balenciaga influeras av noter i trä och liljekonvalj och är en ljuvlig mix mellan kvinnligt och manligt.
-Det tog en hel del självrannsakan, men jag ville verkligen göra något som är helt rent, då jag ser det som ett framsteg för vårt märke, säger Wang till WWD och fortsätter:
-Det har varit spännande att arbeta med doften och rota sig till kärnan av varumärket, till dess DNA, och att dessutom kombinera det med min egen vision.
2014-11-03 08:22:00