Vad osar mer klass på resan än designade resväskor? Som en del av Samsonites Curve-serie lanseras nu en begränsad upplaga väskor till sommaren, Cosmolite Liberty Limited Edition.
I samarbete med Londonbaserade varuhuset Libery har man tagit fram denna sofistikerade serie för den modemedvetna resenären.
Liberty Art Fabrics har tidigare skapat mönster åt prestigefulla varumärken som Vivienne Westwood, Manolo Blahnik och Saint Laurent. Cosmolite Liberty kommer i färgerna Liberty Purple och Liberty Blue och kostar från 1499 kr.
Eftersom Virginimperiet redan utlovat rymdresor och intergalaktiska drömmar, borde tåginnovationer som Fitness Coach inte komma som en större överraskning. Ändå slås man över företagets förmåga att förnya konventionella färdmedel.
From 1 april kan man nu på utvalda sträckor träna sig igenom tågresan med Virgin. Den fullt utrustade gymkupén har ett ultramodernt miljötänk där energin från löpmaskiner och roddmaskiner kan återanvändas för tågets energiförbrukning.
Så om nu tågluffande på de brittiska öarna står på schemat så finns det längre ingen ursäkt för att skippa träningen på semestern.
Virgin Active är namnet på koncernens gym som idag finns på 263 adresser ibland annat UK, Spanien, Portugal och Australien. Med över 1,3 miljoner medlemmar är kedjan redan en tongivande aktör på fitnessmarknaden och nu introducerar man alltså sitt hälso tänk även på Englands järnvägar.
Virgins ärkekonkurrent British Airways har också visat prov på nytänkande design i år. I mars rullade de ut sin splitternya Boeing 777-200 som har en unik målning signerad kinesiska designern Masha Ma. Kampanjen frontades av Georgia May Jagger (se bild ovan) och är ett initiativ som ska stärka banden mellan England och Kina.
Ingen resa är fulländad utan ett skräddarsytt Travel Tape – en spellista i sann roadtrip-anda. Sverigeaktuella Years & Years har redan hunnit toppa Englandsista och fått sin singel ”King” utsedd till ”The Hottest Record in the World” av BBC Radio 1. Allt detta innan de ens släppt sin första fullängdare som kommer 19 juni.
”Communion” släpps lagom till det att bandet gör entré på Way Out West och låtarna ”Desire” och ”Take Shelter” har redan blivit moderna klassiker.
Om du bokade ett 5-stjärnigt hotell med höga ambitioner en sisådär 10-15 år sedan, kan man slå vad om att de hade små, härliga Molton Brown-produkter ståendes i badrummet. Travel Body Wash-flaskornas behändiga storlek kittlade habegäret långt efter det att man snott med sig rubbet hem från resan.
Numera har snudd på var och vartannat hudvårdsmärke med livsstilsinriktning hakat på samma trend och hotellen är onekligen en bra arena att presentera sin portfölj kroppsvårdsprodukter.
Molton Browns Body Wash-serien med suktande namn som Gingerlily, Orange & Bergamot och Pink Pepperpod är fortfarande en klassisker för den selektiva globetrottern. I över 40 år har de gjort sig ett namn med deras exotiska ingredienser och unika blandningar.
Modehuset Burberry utvidgar nu sin doftportfölj med nya Burberry Brit Rhythm Floral, en sensuell doft dedikerad ljumma sommardagar. Med toppnoter som Citron från Sicilien och apelsin från Brasilien förs tankarna osökt på frodiga lundar i medelhavsklimat.
Precis som systerdoften BRIT är Rythm Floral ett val för den trendmedvetna som inte räds göra ett statement med sin doft. Parfymhusen fortsätter att påminna oss om att en parfymgarderob, bestående av flera dofter, bör vara lika självklart som en säsongsbetonad klädgarderob.