Whitney Ports stjärnstatus har stigit snabbt sedan hon fick den egna tv-serien ”The City”.
TV-stjärnan har nu fått ett nytt uppdrag: att promota The Hot Spot, en skönhetsprodukt mot akne.
Företagets reklamkampanj har en budget på 15 miljoner kronor. Hur mycket Whitneys lön ligger på är dock hemligt.
”Whitney har en så bra image för folk i vår målgrupp”, säger företagets marknadschef enligt CocoPerez.com.
”Hon anses vara sund, väldigt smart och väldigt mogen”, fortsätter marknadschefen. ”Hon har alla kvaliteter vi letar efter i en taleskvinna.”
Det må visserligen vara förståeligt att företaget vill ha en populär kändis som gör reklam för produkten…
…men många har höjt på ögonbrynen över att en tjej som inte har några som helst finnar valts.
”Borde de inte ha valt någon med riktiga akneproblem?” kommenterar kändisbloggaren Perez Hilton.
”Någon som visade förbättring efter att ha använt deras produkt?” tycker Perez.
Som vi kan se har Whitney inte en enda finne i sitt ansikte.
The Hot Zone är inte det första aknemedlet som använt sig av kändisar som taleskvinnor.
Akneserien Proactiv har bland annat använt sig av Jessica Simpson som ansiktet utåt.
The Hot Spot är en handhållen apparat som ska få bort finnar med hjälp av värme.
Man trycker du helt enkelt munstycket mot finnen och värmen från apparaten ska ta kål på bakterierna i huden.
På två och en halv minut ska finnen försvinna.