Kollektionen gav rubriker, skapade hysteri och krossade till och med några hjärtan. Snart finns den för försäljning.
Vinnaren av Model of the year, Elsa Sylvan, pryder Max Factors kampanj i höst.
Serien är skapad för höst/vinter- säsongen och är en hyllning till landets främsta modeskapare. I The award collection finner du ett urval av Max Factors mest prisbelönta produkter fördelade på två kompletta looker. En för maxade ögon med blicken i fokus och en look för röda sensuella läppar.
Max Factor instiftar inför kommande Sthlm Fashion Week by Berns ett modestipendium som täcker samtliga kostnader för en lovande designers kollektionsvisning. Första mottagaren av är Helena Hörstedt, en unik ung designer som förra säsongen fick både den svenska och internationella modevärldens hjärtan att slå snabbare. En modevisning är väldigt viktigt för en designer att nå ut till sin målgrupp, men också en av de mest kostsamma. Därför täcker The Max Factor Award hela visningskostnaden från modeller till ljud och ljus.
-Flera begåvade unga designers behöver ekonomiskt stöd för att kunna visa sina kollektioner. Med Max Factors initiativ går en designers dröm i uppfyllelse, säger Joakim Brännström, projektledare för Sthlm Fashion Week by Berns.
The award collection finns i butik den 25:de oktober.
2008-09-22 09:37:00