Skådespelaren Rachel Weisz är för vacker för att fronta L'Oréals senaste produkt. Enligt regler får en bild bara retuscheras till en viss gräns, och ASA anser att reklamen lurar köparna.
Ta reda på vad som egentligen hände i bildspelet.
I en reklamkampanj för LOréals nya antirynkkräm Revitalift 10 kan vi se en vacker Rachel Weisz posera för produkten. Men kanske lite för vacker? Det tycker i alla fall ASA.
Advertising Standards Authority, som är deras riktiga namn, har bedömt att bilderna i kampanjen är för korrigerade och att detta kan vara missvisande för konsumenten.
substantially changed her complexion to make it smoother and more even, lyder deras förklaring.
Men det är inte Advertising Standards Authority som anmält bildena, utan politikern Jo Swinson. ASA har sedan granskat dessa.
Men LOréal hävdar att anledningen till att bilderna är så vackra är på grund av bra ljus.
Enligt The Guardinan har ASA tidigare sagt att det är okej att använda ljus för att förbättra utseendet hos modeller i kosmetikareklam.
Rachel Weisz är bland annat känd för filmerna ”The Fountain” och ”Mumien”, och är gift med skådespelaren Daniel Craig.