Hon fick drömjobbet som alla modeller vill ha. Natasha Poly, 26, blir nytt ansikte för L´Oréal Paris.
Hon har en magnetisk skönhet, säger Cyril Chapuy, president för det världsledande kosmetikföretaget.
Att få bli frontface för L´Oréal Paris kan i modellbranschen inte beskrivas som något annat än en femetta.
Natasha Poly har gjort en kometkarriär som modell och synts på catwalksen för världens ledande modehus som Gucci, Chanel, Yves Saint Laurent, Jean Paul Gaultier och Valentino. Dessutom har hon varit modell för Calvin Klein och poserade 2011 naken i den omtalade Pirellikalendern. Bakom kameran stod ingen mindre än Karl Lagerfeld.
-Det är ingen tillfällighet att jag får den här rollen hos L´Oréal Paris. Innan jag blev modell drömde jag om att få bli professionell makeup-artist, säger Natasha Poly i ett uttalande som publiceras på WWD.com.
Nu ska ryskan göra reklamkampanjerna för läppstiftet Color Riche och hårsprayen Elnett. Cyril Chapuy, global märkespresident på L´Oréal Paris, är mycket nöjd över deras val:
-Natasha har en magnetisk skönhet som har etablerat henne väl i modebranschen under bara några få år. Vår nya ryska ikon har en glamorös, vass känsla av stil kombinerat med en slående personlighet, säger han.
Och supermodellen hamnar i fint sällskap. Genom åren har Barbara Palvin, Claudia Schiffer, Doutzen Kroes, Gwen Stefani, Patrick Dempsey och Jane Fonda alla blivit ikoniserade i reklamkampanjer över hela världen av det gigantiska kosmetikföretaget.
2012-02-27 14:11:00