Demi Moores nya kampanj för kosmetikjätten Helena Rubinstein får media över hela världen att gå i taket.
Nu kallas stjärnan för en kvinnlig robot som airbruschar bort sina personliga problem.
Efter ett kraschat äktenskap, ätstörningar, en drogrelaterad kollaps och några månader på rehab är Demi Moore, 49, tillbaka i rampljuset. Den här gången som frontface för kosmetikmärket Helena Rubinstein.
Men det är något som inte riktigt stämmer på bilderna. Demi Moore är så kraftigt airbruschad och photoshoppad att hennes naturliga ansiktslinjer inte syns. Och nu kritiseras kampanjen över hela världen.
“Demi Moore airbruschar bort sina problem“, slår engelska The Sun fast.
“Den 49-åriga stjärnan är allt utan igenkännbar. Hennes ansikte ser mer ut som en datormanipulerad fembot (kvinnlig robot)“, skriver Daily Mail Online.
-Hon ser helt olik ut. Det är lite av en Alien-effekt. När du tar bort en människas naturliga ansiktsfärg och slätar ut hennes drag på det här sättet ser hon ut som en provdocka. Det tar bort det mänskliga ur ansiktet, säger fotoredaktören Craig Gunn som studerat bilderna.
-Det är tråkigt att Demi Moore är så photoshoppad i den här kampanjen för hon är vacker som hon är. Det är ingen vits att få henne att se ut som någon annan, skriver Hollywoodlife.com.
Engelska Metro är något mer positiva och menar att stjärnan aldrig har sett så bra ut, men kan heller inte låta bli att nämna… photoshop.
2012-03-19 17:54:00