Ny storsatsning hos budgetkedjan

improveme.se

Mycket händer på skönhetsfronten i vår. Kedjorna får konkurrens av inte mindre än två starka märken inom en snar framtid. En av dem är H&M:s nya satsning & Other Stories.

Förutom & Other Stories öppnar sminkjätten Sephora sin andra butik i Stockholm i slutet av mars.

H&M:s nya satsning är en klädbutik som även kommer ha en egen skönhetsavdelning.

Grundtanken är kvalitet till ett bra pris och skönhetsprodukterna ska därför ligga på överkomliga priser mellan 70 och 220 kronor.

Sortimentsmässigt riktar sig kedjan enbart till kvinnor där kollektionen är uppbyggd kring fyra olika teman, ”fashion stories”. Tanken är att man som konsument ska kunna mixa en hel look för att skapa sin egna personliga stil.

Av ett pressmeddelande framgår att den första butiken i Sverige öppnar på Biblioteksgatan 11 i Stockholm, men att det också ska lansera en online-butik på stories.com.

& Other Stories har redan nu publicerat några inspirationsbilder från vår- och sommarkollektionen. Se dem i bildspelet ovan.

Vårens heta trend med blå mascara matchas med rosiga kinder och ljusa korallfärgade läppar.

Vårens heta trend med blå mascara matchas med rosiga kinder och ljusa korallfärgade läppar.

Blå-svart sotning och glansiga läppar.

Blå-svart sotning och glansiga läppar.

Rosiga kinder och guldig ögonskugga framhäver mörk hy.

Rosiga kinder och guldig ögonskugga framhäver mörk hy.

Vildvuxna ögonbryn, kraftig kajal och intensivt rosa läppar.

Vildvuxna ögonbryn, kraftig kajal och intensivt rosa läppar.

[email protected]

2013-01-28 10:03:00

Publicerad: 28 januari 2013

Arbetar du med en psykopat?

Här är varningstecknen som gör att du måste se upp