Skönhetsjättens etniska satsning

improveme.se

L’oréal Paris forsätter att tänja på gränserna. Först med Helen Mirren som ville ändra på anti-aging budskapet genom att publicera Photoshop-fria bilder. Nu är det dags igen – den här gången genom att introducera den första modellen med asiatiskt utseende att fronta märket.

Skönhetsbranschen blir alltmer mångfaldig och L'oréals pris som Världens mest Etniska Företag, utsett av Ethisphere, är ett bevis på detta. När Soo Joo Park kammar hem giget som skönhetsjättens första asiatiska representant, är ännu en barriär riven. Skönhet har många olika ansikten och det bevisar framgångsrika Soo Joo -en asiat med vitblekt hår.

Hennes karriär tog fart när hon upptäcktes i en second hand-butik. Hon blev snabbt uppmärksammad för sin unika och provokativa stil. Värt att nämnas är att hon inte började modellandet förrän i 26-års-åldern. Detta är en bedrift i sig, då dagens modeller ofta börjar som 15-åringar och ibland yngre. Soo Joo har lyckats utmana modevärldens normer och kan idag skriva upp Chanel, Tom Ford och Revlon på sitt CV.

I en intervju med style.com berättar hon ödmjukt att det är en ära att samarbeta med L’oréal som fokuserar lika mycket energi på inre som yttre skönhet. 
-De har personliga relationer med alla de väljer att representera. Det är heller inte så illa att efterträda Jennifer Lopez, Lara Stone och Doutzen Kroes, berättade hon.

Bildspel: Skönhetsjättens etniska satsning

Bildspel: Skönhetsjättens etniska satsning

dagmawit.alemayehu@improveme.se

2015-04-02 10:25:00

Publicerad: 2 april 2015

Bli brun utan att bränna dig

Vårsolen lyser starkt i hela Sverige