H&M lanserar helt ny skönhetsserie

Nu höjer Sveriges modefenomen H&M ribban och uppdaterar sin skönhetsserie. Det hela handlar om en förnyad portfölj produkter med en mer exklusiv och modern feel.

– Vi är väldigt exalterade över att ”Fashion For Face” kommer erbjudas på H&M. Det ger våra kunder en chans att vara innovativa, kreativa och ha kul med färger, berättar Sara Wallander, koncept designer på H&Ms skönhetsavdelning.

Detta är alltså budgetmärket som får kunder att gå i tak när favorit ögonbrynspennan är slut och leveransen försenats. H&M är sedan långt tillbaka kända för att skapa trogna kvalitetsprodukter till låga priser. Vilket gör det ännu mer spännande nu när de verkligen går in och satsar på sin skönhetslinje. Förväntningarna är -med rätt anledning -skyhöga.

De nya produkterna i lyxförpackningar ska ersätta de gamla -men tidigare kunder ska inte sörja för det. Det moderniserade utbudet kommer ha hela 700 produkter att erbjuda vid lanseringen som sedan kommer fyllas på med säsongs-anpassade serier samt begränsade-upplagor.

Dessutom kommer butikerna att få skönhetsstationer utplacerade där kunderna får testa nya trender. Två helt nya kollektioner att längta efter är den ekocertifierade serien samt en exklusiv premium serie.

 

Dagmawit Alemayehu
Publicerad: 13 maj 2015

Arbetar du med en psykopat?

Här är varningstecknen som gör att du måste se upp