Sminkjätten Max Factor lanserar nu kampanjen #myfactor, som belyser varumärket och det arv som Max Factor själv la grunden till för nästan 100 år sedan då han inspirerade och möjliggjorde för kvinnor att framhäva och uttrycka personlig skönhet.
I kampanjen medverkar kända skandinaviska kvinnor vilka tillsammans med Max Factor identifierar och hyllar sin egen faktor – den egenskap i deras utseende de är nöjda och stolta över och vill framhäva. En av profilerna är artisten Miriam Bryant.
– Jag har aldrig tänkt på mig själv utifrån på det sättet, men har insett att jag har en massa egenskaper att vara stolt över och som jag verkligen gillar med mitt utseende. Jag hoppas att Max Factors kampanj #myfactor inspirerar andra kvinnor att tänka positivt och våga fokusera på det vackra de besitter, både karaktärsdrag och fysiska egenskaper, säger hon.
Även de sociala medie-fenomenen Victoria och Elizabeth Lejonhjärta delar personligt med sig av synen på utseende och skönhet i kampanjen.